Sunday 3 May 2015

Manfaat Brokoli Untuk Kesihatan Bayi, Diet dan Kecantikan

0


Assalamualaikum wbt..
Hye everyone!

Hari ini SH ingin kongsikan tentang kebaikan sayur brokoli.Brokoli ini antara makanan kegemaran kami anak beranak.Jom kita baca khasiat brokoli.


Brokoli adalah sayuran berdaun hijau tua jenis Brassica, keluarga tanaman yang meliputi kangkung, kubis, dan kembang kol. Sayuran ini berasal di Italia, di mana nama 'brokoli' berasal dari kata broccolo Italia, yang berarti 'cabang' dan pertama kali dibudayakan di abad ke-17 atau ke-18.

Brokoli adalah salah satu sayuran yang paling popular di seluruh dunia yang digunakan dalam berbagai hidangan dan masakan.Sayuran ini biasa dimakan mentah atau dimasak tetapi cara terbaik adalah makan secara mentah sebagai salad kerana ia melindungi nutrisi di dalamnya. 

Brokoli telah lama dianggap sebagai salah satu makanan super yang dikemas dengan manfaat kesihatan yang luar biasa. Nilai gizi dari brokoli dapat dianggap sebagai pembangkit tenaga zat besi, protein, kalsium, kromium, karbohidrat, vitamin A dan vitamin C. Brokoli juga mengandungi phytochemical penting dan antioksidan yang melawan pelbagai penyakit dan infeksi.

Manfaat Brokoli Untuk Kesihatan Bayi, Diet Dan Kecantikan.

1. Anti depresi

2. Menjaga kesihatan bayi

3. Mencegah kanser

4. Membantu diet

5. Mencegah penyakit jantung

6. Menghaluskn kulit 


Anak Sembelit Teruk Sampai Kena Seluk Tangan Nak Korek


Untuk sebarang pembelian produk Shaklee boleh hubungi SH 

0 comments:

Post a Comment